fredag 30 juli 2010

Semestertider












Slottsherren - Nu uppe i 8 sidor - Mer än halvvägs som det ser ut idag. Samtidigt försöker jag hitta vidareutvecklingar av färgläggningsstilen. Jag vill gärna hålla det enkelt men med små toningar där det behövs. Teckningarna hoppar hit och dit i stilen.. Är det bra eller dåligt? Kanske blir det intressantare - eller så kommer det att uppfattas som rörigt/slarvigt. Jag har svårt att tygla min kreativitet med en bestämt form - bilderna landar på pappret som de vill - det blir ett flöde för mig som tecknare och det kommer mycket bilder på kort tid. Jag tänker nog inte begränsa denna kreativa process med för mycket stilguide i nuläget - hellre att jag går tillbaka och equalize'ar bilderna när episoderna är klara. Om och när den dagen kommer då jag får ge ut ett album eller två så blir det ett bra läge att jobba ihop albumen så att de fungerar i helhet. Jag borde slappa, spela XBOX och lapa sol i parken med en bra bok på min korta semester.. men det är svårt när jag har flyt i ritstiftet. Tur att jag är för pank för att resa bort någonstans ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar