tisdag 13 juli 2010

Nya skisser och allt för "konsten"

Kasparsson fortsätter söka igenom sitt spökslott och det är riktigt spännande att kika över hans axel. Skisserna till 7 sidor är klara och jag överväger att ge dem en omgång med akryl med platt bred pensel och testa vad det kan bli för stil utav det. Jag lägger upp en teaserstrip här så ni får se hur skisserna ser ut innan jag kanske förstör dem.



Idag har jag flängt runt i skogen och varit fotomodell iförd Kasparssonoutfit. 25 grader varmt i fiskbensmönstrad Ullkostym, väst och tweedkepa. Jag skulle dessutom röka cigaretter utan filter och springa för glatta livet - samtidigt. Vad gör man inte för "konsten". Mats fotade med sin nya wondercamera och Margareta höll ordning på ljuset.. Vi får väl se hur det blev när bilderna kommer tillbaka från photoquick ;oD Kanske kan jag bara kalkera mig själv i framtiden och slippa lägga pennan i djupa veck över anatomi, proportioner, veck i kläder och den dödbakade brödlimpan... Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar