onsdag 23 juni 2010

Första V.K. episoden på plats

Viktor Kasparssons första kapitel kan man nu läsa om man letar sig in bland de läsbara episoderna. Min plan är nu att kavla upp ärmarna och hugga i med den Kasparssonserie som allting började med för en herrans massa år sedan. Skräckens Ängel - En dagdröm under ett fastighetsskötarsommarjobb en sommar för mer än 20 år sedan, som jag fantiserade om skulle bli ett seriealbum. Tanken hisnar. Ett halvt liv mellan då och nu. Till min hjälp har jag en tjock lunta gamla skisser med decennier emellan vissa blad. Det kommer att ta en bra stund att göra färdigt detta magnum opus - kanske målar jag den i akryl (därav mina ibland ickerelaterade övningar som landar här)eller i alla fall i blandade tekniker. Troligen får jag hoppa in med någon kort frisående episod mellan varven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar