onsdag 18 augusti 2010

Skisser och manus nya VK serien

Puh! det har tagit en vecka, men nu är manus och skisser till min nya Kasparssonserie klara!! 15 sidor i A4 format. Det får plats mycket mer på en A4 än det mindre serietidningsformatet jag jobbat mot innan, så serien är ganska matig - och mer dialogtät än någon av mina andra.. Eller i stil med Helvetets Fasor...

Nu börjar renritandet.. Eller rättare sedan börjar renritandet. Jag skissar nog en serie till innan jag tar itu med att finlira denna.. på så sätt känns det lite nytt när man drar igång. Jag orkar inte jobba manus -skiss -original -färg vägg i vägg det känns för repetativt. Hellre en annan story emellan.. Då får man dessutom perspektiv och hittar bättre lösningar... Det är i alla fall en plan.

På tur står att skissa färdigt ett avsnitt som är raka motsatsen till den här "Främmande hamn" - två meningar text i en enda lång 6 - 8 sidor lång actionscen... Men först lite R & R.

Denna serie är tänkt vara med i albumet som planeras komma ut till jul. Därav jultemat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar