tisdag 1 juni 2010

Helvetets Fasor Äro Intet

Det är lite feststämning här på Viktor Kasparssons webbhållplats i afton. Det är månad två sedan starten och i väntan på nytecknade avsnitt tänkte jag nu, medan vinet dekanterar i sin kanna, lägga ut det längsta av mina gamla* avsnitt bland de läsbara epsioderna. 'Helvetets Alla Fasor Äro Intet' har fått sina saknade rutor ifyllda och en och annan otydlighet renritad. (Tack Axel & Tobias!) Jag har för vana att inte förklara för mycket i mina berättelser och kräva lite olja på kugghjulen i hjärnkontoret hos läsaren. Jag tror det beror på att jag vill försöka engagera i mystiken och spänningen. Det hade varit roligt att lyckas få läsaren att känna sig lite delaktig, förvirrad och rädd på samma sätt som huvudpersonerna och inte bara en kylig betraktare. Tja en teori... Vad vet jag? Var inte blyga med feedback. Var förvarnade dock - denna episod är 32 sidor lång. Dags att veva igång spektaklet.
*=Gamla i ursprunget. 1998 ca. De har under de sista veckorna fått nya bubblor, kompletternade bilder och en och annan korrigerande lusing på anatomi- och kompositionsplanet.

4 kommentarer:

  1. Låter spännande, jag har bar inet riktigt fattat var resten av serien finns ... ? F

    SvaraRadera
  2. Menyn till höger KASPARSSON WIKI.
    Klicka på länken Läsbara Kasparsonavsnitt.

    Ursäkta min röriga sida.
    /D

    SvaraRadera
  3. Nice, ännu en att fördjupa sig i, men det blir med varm oby istället.
    förväntar mig samma trevliga läsning som förra gången :-)

    SvaraRadera
  4. Tack. Kom gärna med feedback sen!

    SvaraRadera