måndag 21 juni 2010

Steampunk pin-up'or



Istället för att fixa småfel etc. i mina serier så har jag haft en och annan session med akrylfärg och staffli i helgen. I en Kasparsson (planerad) episod så är Nikolai Testlas dotter med som ingengör - Jag fick en galen ide att hon jobbade som pinupmodell, jag tyckte idén var så rolig att jag var tvungen att måla lite exempel. En 20 tals pinup som meckar med maskiner. Varför inte.

Sedan blev det ett slarvigt självporträtt dessutom. Tänkte jag skulle investera i tavellack (för trött för att minnas vad det heter egentligen) och behöver nå't att testa med. Blir så matt med bara akryl på duk. Nu har klockan blivit måndag. - Goodnight Sweetheart.


2 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att se vad hon har för bakgrund, särskilt då Tesla levde i celibat och inte hade några kända barn. Hans enda riktiga arv är väl växelströmmen och fler-fas motorn...och drömmen om trådlös elöverföring

    SvaraRadera
  2. Mmm hmm.. Aj då. Bristande research där. Jag skall nog komma på nåt. Kanske han testade med kroppsvätskeöverföring via etern en gång - och levde i ovisshet att det fungerade.. Hmm.. Annars får du föreslå mig en fransk vetenskapsman vars dotter kan vara med och bygga en undervattensversion av prototyp versionen av Char D stridsvagnen för forskningsbruk!

    SvaraRadera