torsdag 27 maj 2010

Dödbakade brödlimpor

Idag kom äntligen kepsen som jag beställt från Irland. Gjord på traditionellt vis efter tidlöst mönster. En sån keps Kasparsson bär. Nu skall det bli slut på att han har något som ser ut som en dödbakad brödlimpa på huvudet.

Nu har jag originalet att teckna av. Hurra! Med giriga händer öppnar jag paketet och bemöts av en skapelse i genuin slitstark tweed. Jag tar på mig den och spegel, spegel på väggen där... Jo jag har visst gjort rätt i alla år. Jag har en dödbakad brödlimpa på huvudet.

5 kommentarer:

  1. Fin! Men den är faktiskt rätt så limplik :O

    Limplik. Fint ord!

    SvaraRadera
  2. Både limpa och lik. En halt zombie kanske.. Ett mycket omnipotent ord på min ära!

    SvaraRadera
  3. En mycket tjusig dödbakad limpa må jag säga!

    SvaraRadera
  4. Inte alls, du skall bara "stuka till den lite" och svetta ner den :) F

    SvaraRadera
  5. Jag får ta med den ut på några jogging rundor...

    SvaraRadera