torsdag 20 maj 2010

Pratbubblor


Det har varit en lång knepig väg för mig att hitta rätt känsla på mina pratbubblor. Handritat i rutorna från början blir svårt att ändra när man väl börjar montera text eller skriva om manus. De digitala känns ofta påklistrade som ett lager "utanför" själva serien och dämpar upplevelsen.
Alltför perfekta linjer skär sig med de ruffare penseldragen. Nedan lite exempel på vilka olika pratbubblor jag har använt mig av. Den största insikten jag fått är väl hur bubblornas styling jobbar för eller emot seriens tema/stämning. Det borde jag ha insett för länge sedan. Men det tog tills igår. Jag är nu varmt fäst vid de penselaktiga i bilden här överst. Jag bytte ut alla pratbubblor i "En Syndabocks Begravning igår". 13 sidor (segt - men slutresultatet gladde mig big time - så det var värt varenda timme). Detta innebär 80 sidor! kvar att bubbla om om det skall vara samma i alla episoder. Och för att försöka hålla ihop mig stilmässigt är det väl bäst... Puh.. bara att kavla upp ärmarna och bita ihop..

Nedan lite exempel på andra bubblor:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar